I Did It - Reisverslag uit Leiden, Nederland van container - WaarBenJij.nu I Did It - Reisverslag uit Leiden, Nederland van container - WaarBenJij.nu

I Did It

Door: Arjen Onderwater

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2010 | Nederland, Leiden

Beste sponsoren,

Het zit er op! Maar het ging niet vanzelf.. Na maanden van voorbereiden en training stond ik afgelopen zondag 7 november aan de start van de New York Marathon.

De New York Marathon is Amerika ten top. Het past volledig in “the American dream” waar ze zo trots op zijn. Het is dan ook één grote samensmelting van mensen die zich inzetten voor goede doelen, mensen met een handicap, mensen die een revalidatie achter de rug hebben of runners die hun vrienden of familie steunen. Daar houden Amerikanen van! De run waar 45.000 mensen aan starten wordt geopend met het volkslied en de Amerikaanse vlag hangt aan iedere gevel langs de route. De NewYorkers zelf staan in rijen dik langs de kant vol overgave de renners toe te schreeuwen; “You’re looking great”, “Finish strong”, “Marry Me”.. allemaal volgend op je eigen naam, want die kunnen ze lezen vanaf je shirt. Ieder individu wordt zodoende als een wereldkampioen aangemoedigd!

Ikzelf heb vooral de eerste helft van deze enorme energie kunnen genieten. Topfit in een lekker tempo nam ik mijn aanmoedigingen op en waande mij in de illusie van een sportheld! Echter halverwege tijdens het passeren van de Manhattan Bridge ging ik voor gaas. Te snel gestart op deze zware run, en vanaf dat moment heb ik constant moeten vechten voor de finish. Ruim twee uur lang heb ik mezelf gesmeekt om een stukje te lopen, even lekker te gaan zitten, of languit op de straat te gaan rusten. Het is me gelukt om hier niet aan toe te geven en na 4:01:42 uur rennen te finishen. Niet de tijd die ik in gedachten had, maar mijn absolute maximum. Ik heb alles gegeven!

Jullie steun en het AHOS project hebben mij tot dit uiterste gedreven! Opgeven was geen optie, en ik ben jullie daar allemaal dankbaar voor. Het is allemaal de moeite waard geweest. Met de toezeggingen die er per KM zijn gedaan komen we op een totaal bedrag van ruim € 2.800 wat neerkomt op ZAR 26.500! Daarvoor zullen er onder anderen kussens om op te zitten in het leeshoekje en een schaduwplek voor buitenspelen achter het schooltje worden gerealiseerd.

Ad en Marjo Rietveld gaan in December weer naar AHOS en zullen daar namens ons de check overhandigen.
Daarover zal tzt. worden bericht op www.childrenofpaarl.com.

Met sportieve dank,
Arjen

  • 15 November 2010 - 16:56

    Amy Hoogeland:

    Een geweldige prestatie!Proficiat. Knap dat je doorgezet hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Holland Early Learning Centre / AHOS

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2012

Inzet en Sponsors voor AHOS

21 Februari 2012

Jaardag Cameron

21 Februari 2012

Tandarts, tandaarts, dentist

21 Februari 2012

AHOS Personeel

07 April 2011

Baba word gebore! (tekst in Afrikaans)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 53875

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2006 - 31 December 2020

Holland Early Learning Centre / AHOS

Landen bezocht: