New York Marathon Run Arjen Run - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van container - WaarBenJij.nu New York Marathon Run Arjen Run - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van container - WaarBenJij.nu

New York Marathon Run Arjen Run

Door: Arjen Onderwater

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hartelijk dank voor jullie steun! Met z’n allen hebben we nu ruim 63 euro per kilometer toegezegd, wat neer komt op een financiele steun van ruim € 2.600,00. Als ik de marathon van New York uitloop…

Onderaan deze tekst vindt je een stukje over mijn voorbereiding. Inmiddels is deze voorbereiding afgerond en zit ik aan de vooravond van mijn reis naar New York!
Voor mijn enorme "fanclub" wil ik toch graag wat informatie achterlaten om hun investering te volgen..
Dit kan via een I-phone app, of via de New York Marathon site, maar die mogelijkheid gaat pas on-line op zondag 7 november. Wellicht dat je een van de volgende gegevens nodig hebt om mij te kunnen volgen: Arjen Onderwater, BIB nr. 20805.

Ik start overigens om 9:40uur, wat 15:40uur is in Nederland.

En natuurlijk kunnen jullie een VIDEO BOODSCHAP voor me achter laten. Ik ben benieuwd?!

Ik heb er superr veel zin in!
Arjen

De psyche van een Marathon
In deze update wil ik jullie graag uitleggen hoe ik me heb voorbereid op de Marathon. Deze
voorbereiding bestaat uit drie onderdelen; 1. Fysieke training 2. Voeding & 3. Psychologie.
Als basis heb ik een goede conditie nodig. Om de Marathon uit te kunnen lopen moet ik
tenminste 4 uur aan een stuk kunnen rennen. Hiervoor heb ik de afgelopen maanden
ongeveer 4 keer per week getraind in afstanden tussen 5 tot 35 Kilometer. Dit onderdeel van
mijn training heeft me de afgelopen periode de meeste tijd en energie gekost, maar draagt
naar mijn gevoel het minste bij.
Veel belangrijker dan een goede conditie is een goede gezondheid. Om vier uur lang energie
te consumeren uit m’n eigen reserves heb ik de laatste tijd m’n eet- en drik-patroon
aangepast. Ik eet ongeveer het dubbele en drink veel water. Daarnaast is mijn dieet
aangevuld met veel fruit. Tot slot heb ik al ruim een maand lang alcohol afgezworen. Zo
probeer ik mijn lichaam maximaal op te laden voor de Marathon. Vooral de alcoholische
“drooglegging” heeft een enorme boost gegeven aan mijn conditie. Ik heb minder slaap
nodig, loop makkelijker en kan me veel beter concentreren. Dit zal ongetwijfeld ook een
psychologisch effect zijn wat me op het laatste onderdeel van de training brengt.
Verreweg de meeste invloed op mijn prestatie is mijn psychische toestand. De invloed van
wilskracht blijkt ook wel uit de mythe over de oorsprong van de marathon die ligt in het jaar
490 v.Chr., toen de Griekse soldaat Phidippides van Marathon naar Athene gesneld zou zijn
om het nieuws van de overwinning van de Atheners op de Perzen te melden. Na het
uitspreken van het woord "Nenikékamen" - we hebben gewonnen - ter plekke in elkaar zakte
en stierf. Schijnbaar was zijn geest sterker dan zijn lichaam.. Zover wil ik niet gaan, maar ik
heb wel een duidelijke focus om mijn doel. Als ik naar mijn lichaam luister lig ik er al uit na
vijf kilometer! Pas op het moment dat ik mijn gedachte kan afwenden van de fysieke
inspanning kan ik lekker lopen. Ik concentreer mij daarom constant op de technische inhoud
van m’n run. Iedere kilometer check ik mijn tijd, afstand, hartslag, looppas en energie,
waarop ik m’n ritme aanpas om op m’n schema te blijven. Je kunt dit zien als een soort
meditatie en ik hoop dat het m’n aandacht lang genoeg van de pijn weet te houden.
En voor
de rest kan ik alleen maar hopen dat Albert Schweizer gelijk had toen hij zei:
“Geluk komt neer op een goede gezondheid en een slecht geheugen”

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Holland Early Learning Centre / AHOS

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2012

Inzet en Sponsors voor AHOS

21 Februari 2012

Jaardag Cameron

21 Februari 2012

Tandarts, tandaarts, dentist

21 Februari 2012

AHOS Personeel

07 April 2011

Baba word gebore! (tekst in Afrikaans)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 53874

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2006 - 31 December 2020

Holland Early Learning Centre / AHOS

Landen bezocht: